Εκπαιδευτής Ενηλίκων

Σκοπός

Σκοπός του Προγράμματος Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων είναι:
1) Η δυνατότητα εκπαίδευσης σε όλα τα άτομα που επιθυμούν να αποκτήσουν γνώσεις Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης.
2) Η δυνατότητα απόκτησης Βεβαίωσης παρακολούθησης από Κ.Ε.Δι.Βι.Μ του ΤΕΙ ΚΜ ή/και Πιστοποιητικό Εξειδίκευσης
3) Η δυνατότητα να μπορέσουν να το παρακολουθήσουν όλοι όσοι ενδιαφέρονται εξαιτίας της προσιτής τιμής καθώς και της ευκολίας εξ’ αποστάσεως παρακολούθησης.
4) Η προετοιμασία υποψηφίων εκπαιδευτών ενηλίκων στις διαδικασίες εξέτασης πιστοποίησης για την εισαγωγή τους στο μητρώο πιστοποιημένων εκπαιδευτών του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. και ταυτόχρονα η επιπλέον μοριοδότηση σε προκηρύξεις ΙΕΚ, ΣΔΕ, ΣΕΚ, ΚΔΒΜ, Δημοσίου.

Εκπαιδευτικοί στόχοι

Γνωστικές δεξιότητες
1. Να κατανοήσουμε τι ορίζουμε ως ομάδα και κατ’ επέκταση εκπαιδευτική ομάδα, ποια η δυναμική της και τα στοιχεία επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μέσα σε αυτήν.
2. Να κατανοήσουμε τι ορίζουμε ως ομάδα και κατ’ επέκταση εκπαιδευτική ομάδα, ποια η δυναμική της και τα στοιχεία επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μέσα σε αυτήν.
3. Να κατανοήσουμε τις ιδιαιτερότητες των μεθόδων στην εκπαίδευση ενηλίκων, να ασχοληθούμε με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη φύση της μάθησης και να επικεντρωθούμε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν οι ενήλικες. Επίσης, να εντοπίσουμε τόσο τα κίνητρα όσο και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ενήλικες κατά την εκπαιδευτική διεργασία, προσδιορίζοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούνται σε αυτήν, ώστε να πετύχουμε αποτελεσματική μάθηση στην εκπαίδευση ενηλίκων.
4. Να προσδιοριστεί δηλαδή το βασικό θεωρητικό πλαίσιο μέσα στο οποίο υλοποιούνται οι δραστηριότητές της εκπαίδευσης ενηλίκων ως ένα ιδιαίτερο επιστημονικό πεδίο και να παρουσιαστεί η ιστορική εξέλιξή του στο χώρο.
5. Να κατανοήσουμε τη Μεθοδολογία Σχεδιασμού, τις εκπαιδευτικές τεχνικές που μπορούν να αξιοποιηθούν σε τμήματα μάθησης ενηλίκων καθώς και το Κοινωνικό- Οικονομικό - Πολιτισμικό Πλαίσιο που επιλέγει να κινηθεί ο κάθε εκπαιδευτής.
6. Να αποκτήσουν τις βασικές ικανότητες που χρειάζονται προκειμένου να μπορέσουν να προσαρμοσθούν με ευελιξία στις κοινωνικές και οικονομικές μεταβολές.
7. Να ενημερωθούμε για το εκπαιδευτικό υλικό- τα εποπτικά μέσα και τον χώρο που θα εφαρμοσθεί η εκπαίδευση των ενηλίκων
8. Να μάθει ο εκπαιδευόμενος». Δεν διαφωνεί κανείς με την παραπάνω εκδοχή, αν συμπληρώσει ότι μια εκπαιδευτική συνάντηση αποκτάει ουσιαστικές προϋποθέσεις ποιοτικού μετασχηματισμού των διαδικασιών και των αποτελεσμάτων, όταν μαθαίνουν και οι εκπαιδευόμενοι και οι εκπαιδευτές.

Ψυχοκινητικές δεξιότητες
i. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
ii. Λήψη αποφάσεων
iii. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Συμπεριφορές
1) Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
2) Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
3) Αυτόνομη ή/και ομαδική εργασία
4) Αλληλεπίδραση με το μαθησιακό υλικό
Γενικές ικανότητες
i) Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
ii) Εργασία σε διαθεματικό περιβάλλον
iii) Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
iv) Δυνατότητα αυτοαξιολόγησης επίτευξης μαθησιακών στόχων
v) Εξειδίκευση θεωρητικών γνώσεων με τη χρήση πρακτικών εφαρμογών

Ομάδα στόχος

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:

  • εν ενεργεία και αδιόριστους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • σε στελέχη Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Συντονιστές Εκπαίδευσης, Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένους/νες Σχολικών Μονάδων)
  • σε εκπαιδευτικούς Διαπολιτισμικών Σχολείων
  • σε εκπαιδευτικούς Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ)
  • σε εκπαιδευτικούς και στελέχη Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ)
  • σε εκπαιδευτικούς και στελέχη των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
  • σε προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και κατόχους των αντίστοιχων διπλωμάτων ειδίκευσης
  • σε υποψήφιους εκπαιδευτές Δημοσίων ΙΕΚ, ΣΕΚ, ΣΔΔ, ΚΔΒΜ κτλ.
  • σε υποψήφιους για πιστοποίηση από τον ΕΟΠΠΕΠ, ως εκπαιδευτές ενηλίκων.
  • σε όλους όσους ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους, θέλουν να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις πιστοποίησης, για την εισαγωγή τους στο μητρώο πιστοποιημένων εκπαιδευτών του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

Το σεμινάριο αυτό οδηγεί σε απευθείας συμμετοχή στις εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ.

Απαιτούμενα τυπικά προσόντα και όροι συμμετοχής

  • Πτυχίο ΑΕΙ εσωτερικού ή εξωτερικού
  • Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών
  • Πρόσβαση στο διαδίκτυο
  • Κατοχή προσωπικού e-mail

Το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 400 ωρών ή 7 (επτά) μηνών.

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της «Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης» μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης OpenClass στην Ελληνική Γλώσσα.

Το πρόγραμμα αποτελείται από της παρακάτω διδακτικές ενότητες:

Διδακτική ενότητα 1: Ιστορική αναδρομή στην εκπαίδευση (30 ώρες).

Διδακτική ενότητα 2: Θεωρίες μάθησης (10 ώρες).

Διδακτική ενότητα 3: Ορισμός της εκπαίδευσης (70 ώρες).

Διδακτική ενότητα 4: Διαφορά στην εκπαίδευση ενήλικων και ανηλίκων (70 ώρες).

Διδακτική ενότητα 5: Χαρακτηριστικά ενηλίκων εκπαιδευόμενων (20 ώρες).

Διδακτική ενότητα 6: Ανάλυση εκπαιδευτικών αναγκών (40 ώρες).

Διδακτική ενότητα 7: Σχεδιασμός σεμιναρίου (40 ώρες).

Διδακτική ενότητα 8: Πλάνο μαθήματος:  (10 ώρες).

Διδακτική ενότητα 9: Επαγγελματισμός στην εκπαίδευση: (20 ώρες).

Διδακτική ενότητα 10: Εκπαιδευτική αξιολόγηση και διασφάλιση ποιότητας στην εκπαίδευση ενηλίκων:  (20 ώρες).

Διδακτική ενότητα 11: Τεχνολογίες της πληροφορικής και των επικοινωνιών στην εκπαίδευση ενηλίκων:  (30 ώρες).

Διδακτική ενότητα 12: Μελέτες περίπτωσης: (30 ώρες).

Διδακτική ενότητα 13: Μικροδιδασκαλίες: (10 ώρες).

 

Διδακτική ενότητα 1: Η εκπαίδευση κατά την αρχαιότητα και κατά τη σύγχρονη εποχή. Είδη και μορφές της Εκπαίδευσης. Φορείς υλοποίησης εκπαίδευσης. Εκπαίδευση και Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιστοποιημένη εκπαίδευση (30 ώρες).

Διδακτική ενότητα 2: Επίδραση κοινωνικού υπόβαθρου. Συνέπειες έλλειψης ορθής εκπαίδευσης (10 ώρες).

Διδακτική ενότητα 3: Ο ρόλος και οι δεξιότητες του εκπαιδευτή. Τομείς μάθησης. Διαφορές ανηλίκων και ενηλίκων εκπαιδευόμενων. Μέθοδοι και τεχνικές εκπαίδευσης: Κλασική μέθοδος. Διδασκαλία – Ομιλία. Επίδειξη και Συζήτηση. Παιχνίδι ρόλων. Συνεργατική Μάθηση. Ηλεκτρονική και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Συνδυασμός μεθόδων και τεχνικών εκπαίδευσης. Στυλ μάθησης. Εκπαιδευτικά μέσα. Παράγοντες που επηρεάζουν την εκπαίδευση. Εκπαιδευτής και εκπαιδευόμενοι. Περιβάλλον μάθησης και επικοινωνίας (70 ώρες).

Διδακτική ενότητα 4: Βασικές έννοιες και ορισμοί. Τρόπος μάθησης ενηλίκων. Συμπεράσματα τρόπου εκπαίδευσης ενηλίκων. Γνώση, δεξιότητες, τοποθετήσεις, συμπεριφορά. Λήψη πληροφοριών. Μέθοδοι διδασκαλίας και εκμάθησης. Δασκαλοκεντρικές μέθοδοι. Σπουδαστοκεντρικές μέθοδοι. Ενίσχυση διδασκαλίας και μάθησης. Ιδιότητες ενός εκπαιδευτή. Μορφές διδασκαλίας και βασικές δεξιότητες (70 ώρες).

Διδακτική ενότητα 5: Ο ενήλικας έχει εμπειρίες και δεδομένες προθέσεις. Ο ενήλικας έχει καθορισμένες προσδοκίες και ανταγωνιστικά ενδιαφέροντα. Ο ενήλικας έχει διαμορφωμένα μοντέλα μάθησης. Εμπόδια στη μάθηση (20 ώρες).

Διδακτική ενότητα 6: Αναγκαιότητα της ανάλυσης εκπαιδευτικών αναγκών. Τύποι εκπαίδευσης. Μέθοδοι συλλογής πληροφοριών. Ανάλυση βημάτων συλλογής πληροφοριών. Πληροφορίες που πρέπει να συλλεχτούν. Συνέπειες της μη ανάλυσης εκπαιδευτικών αναγκών. Γλώσσα σώματος. οδηγός αποτελεσματικών παρουσιάσεων (40 ώρες).

Διδακτική ενότητα 7: Στάδια σχεδιασμού και δημιουργίας σεμιναρίου. Καταγραφή υποστήριξης της εκπαίδευσης από τον πελάτη / εντολέα. Καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών του πελάτη. Καθορισμός των εκπαιδευτικών σκοπών και στόχων. Δημιουργία χρονοδιαγράμματος εκπαίδευσης. Μέθοδοι εκπαίδευσης. Εκπαιδευτικά μέσα και υλικά (40 ώρες).

Διδακτική ενότητα 8: Εκπαιδευτικός κύκλος μαθήματος. Σχεδιασμός πλάνου μαθήματος. Συνέπειες πλάνου μαθήματος. Προτεινόμενη δομή πλάνου μαθήματος      (10 ώρες).

Διδακτική ενότητα 9: Η έννοια της επαγγελματικής ανάπτυξης. Αναγκαιότητα επαγγελματοποίησης του επαγγέλματος. Απόψεις πάνω στο θέμα του επαγγελματισμού στην εκπαίδευση (20 ώρες).

Διδακτική ενότητα 10: Συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική αξιολόγηση. Στόχος της αξιολόγησης. Μορφές αξιολόγησης. Αυτοαξιολόγηση. Αξιολόγηση εκπαιδευτικού προγράμματος (20 ώρες).

Διδακτική ενότητα 11: Εκπαιδευτικές αρχές αξιοποίησης των Νέων Τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών. Χρήση οπτικοακουστικών μέσων στην τάξη. Εργαλεία παρουσίασης μαθήματος, ηλεκτρονικό βιβλίο, ηλεκτρονικό διαγώνισμα και αξιοποίηση της ασύγχρονης εκπαίδευσης (30 ώρες).

Διδακτική ενότητα 12: Είκοσι εννέα συνολικά μελέτες περίπτωσης (30 ώρες).

Διδακτική ενότητα 13: Δομή και οργάνωση διδασκαλίας μικρής χρονικής έκτασης (10 ώρες).

Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να απαντάει και να υποβάλλει ηλεκτρονικά το αντίστοιχο τεστ αξιολόγησης, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Με το πέρας της κάθε μιας ηλεκτρονικής αξιολόγηση, οι οποίες είναι συνολικά δεκατρείς, ο εκπαιδευόμενος ενημερώνεται για το αποτέλεσμά της καθώς επίσης για τις ορθές απαντήσεις σε περιπτώσεις λαθών. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0% έως 100%. Συνολικά, η βαθμολογία του προγράμματος προκύπτει κατά το 60% από τις προαναφερόμενες ενδιάμεσες αξιολογήσεις των θεματικών ενοτήτων, ο βαθμός των οποίων είναι ο μέσος όρος αυτών, και κατά το υπόλοιπο 40% από εργασία, η οποία είναι υποχρεωτική και εκπονείται στο τέλος του προγράμματος. Η εργασία είναι ατομική και μοναδική για τον κάθε εκπαιδευόμενο. Τα δε τα θέματά της προτείνονται από τον εκπαιδευτή τον τελευταίο μήνα του προγράμματος και σχετίζονται με τις διδακτικές ενότητες του προγράμματος. Μελετούνται και επιλέγονται από τους εκπαιδευόμενους και μέχρι το τέλος του προγράμματος υποβάλλεται στον εκπαιδευτή τους σχετικό διάγραμμα ανάπτυξης της εργασίας. Σε κάθε θέμα τελικής εργασίας δίνεται αρχικά σκοπός, το μέγεθος και ο τρόπος δόμησής της. Πέραν αυτών, κατά τη διάρκεια της σύνταξής της οι εκπαιδευόμενοι έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας με τον εκπαιδευτή τους για τυχόν διευκρινήσεις. Η καταληκτική ημερομηνία παράδοσης ορίζεται από τον εκπαιδευτή λαμβάνοντας υπόψη του τα τυχόν αιτήματα των εκπαιδευομένων. Η χορήγηση του πιστοποιητικού εξειδικευμένης επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει σε όλες τις διδακτικές ενότητες βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50% και βαθμό εργασίας επίσης μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η βαθμολογία ενός ή περισσοτέρων διδακτικών ενοτήτων δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης των διδακτικών ενοτήτων αυτών μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος. Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική με την προϋπόθεση ότι είναι μεγαλύτερη ή ίση του 50%.
Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης (33,33 ECVET) ή Βεβαίωση Παρακολούθησης, σε περίπτωση που δε συμμετάσχει στις εξετάσεις ή δε κρίθηκε επιτυχής η συνολική εξέτασή του
Το συνολικό κόστος φοίτησης στο συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι 400,00€ ανά εκπαιδευόμενο. Τα δίδακτρα καταβάλλονται σε τραπεζικό λογαριασμό που έχει οριστεί από τον ΕΛΚΕ του ΤΕΙ ΚΜ και εκδίδεται απόδειξη είσπραξης στα στοιχεία του μετέχοντα. Η καταβολή των διδάκτρων μπορεί να γίνει: Α) άπαξ με την εγγραφή Β) σε τρεις δόσεις: το 50% με την εγγραφή στο πρόγραμμα, το 25% κατά την έναρξη του 4ου μήνα και το υπόλοιπο 25% κατά την έναρξη του 7ου μήνα.

Επιστημονικός και Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος:  Δρ. Βαρσάμης Δημήτριος

Τμήμα: Μηχανικών Πληροφορικής

Τηλ: 2321049381

Email: dvarsam@teicm.gr

Οι πληρωμές γίνονται μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό της  Τράπεζας Πειραιώς με αριθμό λογαριασμού GR25 0172 2570 0052 5709 4743 850  και δικαιούχο ΕΛΚΕ ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και εκδίδεται Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών ή Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών στα στοιχεία του εκπαιδευόμενου ή εταιρείας. Το τιμολόγιο εκδίδεται μόνο κατόπιν συμπλήρωσης της φόρμας αίτησης έκδοσης τιμολογίου.

Στην Αιτιολογία της κατάθεσης του ποσού να αναφέρετε τον Τίτλο του Εκπαιδευτικού Προγράμματος που επιλέξατε να παρακολουθήσετε.

Επίσης να αποστέλλετε το αντίγραφο της κατάθεσης  στη διεύθυνση  kedvm@teicm.gr

Αποτυχία πληρωμής κάποιας δόσης συνεπάγεται τον αυτόματο αποκλεισμό του υποψηφίου από το υπόλοιπο του προγράμματος, τις εξετάσεις και τη χορήγηση Πιστοποιητικού Παρακολούθησης. Υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς συμμετεχόντων σε ίδιο μάθημα επόμενης περιόδου καταβάλλοντας το ποσό που εκκρεμεί για την εξόφληση των διδάκτρων. Δεν γίνονται επιστροφές διδάκτρων μετά την έναρξη των τμημάτων. Σε περιπτώσεις ομαδικών εγγραφών εργαζομένων υπάρχει η δυνατότητα προσαρμογής των διδάκτρων, έπειτα από συμφωνία με την εταιρεία ή τον φορέα. Οι ενδιαφερόμενες εταιρίες/φορείς πρέπει να επικοινωνήσουν με το Πρόγραμμα, ώστε να υποβάλουν αίτηση προσφοράς.

Διδακτική Μαθηματικών και σύγχρονες διδακτικές κατευθύνσεις<< >>Εκπαιδευτής Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο kit WeDo 2.0