Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Σκοπός

Σκοπός του προτεινόμενου προγράμματος είναι η ουσιαστική και ποιοτική επιμόρφωση των στελεχών εκπαίδευσης ώστε αυτά να εφοδιαστούν με εξειδικευμένες γνώσεις στη διοίκηση και την ηγεσία της εκπαίδευσης, επιτυγχάνοντας με τον τρόπο αυτό και την ποιοτική αναβάθμισή, τόσο την ατομική όσο και της εκπαίδευσης γενικότερα.

Εκπαιδευτικοί στόχοι

Στόχος του προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι επιμορφούμενοι γνώσεις, τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν για την καλύτερη οργάνωση και διοίκηση σχολικών μονάδων. Συγκεκριμένα, οι επιμορφούμενοι αναμένεται με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες ώστε να είναι σε θέση:

  • να κατανοούν βαθύτερα τα διοικητικά ζητήματα και τις λειτουργίες της εκπαίδευσης
  • να είναι πιο αποτελεσματικοί στην αντιμετώπιση διοικητικών θεμάτων
  • να προάγουν τις δημιουργικές – εποικοδομητικές σχέσεις μεταξύ συναδέλφων και μαθητών, καλλιεργώντας το κατάλληλο κλίμα εμπιστοσύνης
  • να εντοπίζουν έγκαιρα και να προβλέπουν προβλήματα που μπορούν να αντιμετωπιστούν διοικητικά
  • να γνωρίζουν το ρόλο που χρειάζεται να διαδραματίζουν κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Ομάδα στόχος

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:

  • εν ενεργεία και αδιόριστους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • σε στελέχη Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Συντονιστές Εκπαίδευσης, Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένους/νες Σχολικών Μονάδων)
  • σε εκπαιδευτικούς Διαπολιτισμικών Σχολείων
  • σε εκπαιδευτικούς Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ)
  • σε εκπαιδευτικούς και στελέχη Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ)
  • σε εκπαιδευτικούς και στελέχη των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
  • σε προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και κατόχους των αντίστοιχων διπλωμάτων ειδίκευσης

Απαιτούμενα τυπικά προσόντα και όροι συμμετοχής

Πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 400 ωρών ή 9 (εννέα) μηνών.

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της «Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης» μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης OpenClass στην Ελληνική Γλώσσα.

Το πρόγραμμα αποτελείται από της παρακάτω διδακτικές ενότητες:

Αριθμός ενότητας Ονομασία ενότητας Ώρες Ενότητας
1η Ανάπτυξη διοικητικής σκέψης 40
2η Εκπαιδευτική νομοθεσία 40
3η Τ.Π.Ε. στη διοίκηση της εκπαίδευσης 40
4η Σχεδιασμός και προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου 40
5η Διοίκηση διαδικασιών λήψης αποφάσεων 40
6η Ηγεσία και διαχείριση συγκρούσεων 40
7η Διαχείριση εκπαιδευτικού περιβάλλοντος 40
8η Διοίκηση ολικής ποιότητας και εκπαίδευση 40
9η Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου 40
10η Τελική εργασία 40

Ενότητα 1η: Ανάπτυξη διοικητικής σκέψης

Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να εισαγάγει τον επιμορφούμενο στις βασικές έννοιες της διοίκησης, αναγκαίες για την επιμόρφωση. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας ο επιμορφούμενος θα είναι σε θέση να:

  • γνωρίζει τις βασικές έννοιες της επιστήμης της διοίκησης
  • αναλύει τις έννοιες αυτές στα συστατικά τους μέρη
  • κατανοεί την σημασία αυτών των εννοιών για την διοικητική πρακτική.

Ενότητα 2η: Εκπαιδευτική νομοθεσία

Σκοπός αυτής της ενότητας είναι η επισκόπηση της ισχύουσας εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας ο επιμορφούμενος θα είναι σε θέση να:

  • γνωρίζει το νομοθετικό πλαίσιο της εκπαίδευσης
  • εφαρμόζει τον κώδικα διοικητικής διαδικασίας
  • γνωρίζει το πειθαρχικό δίκαιο στο κομμάτι που αφορά την εκπαίδευση

Ενότητα 3η: Τ.Π.Ε. στη διοίκηση της εκπαίδευσης

Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να εισαγάγει τον επιμορφούμενο στα πληροφοριακά συστήματα της δημόσιας διοίκησης και ειδικότερα της εκπαίδευσης. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας ο επιμορφούμενος θα είναι σε θέση να:

  • γνωρίζει τα κύρια πληροφοριακά συστήματα του δημόσιου τομέα
  • χρησιμοποιεί την ψηφιακή υπογραφή
  • κατανοεί και να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
  • χρησιμοποιεί τα πληροφοριακά συστήματα του ΥΠ.Π.Ε.Θ., π.χ. MySchool, «Διόφαντος», «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ», κ.α.

Ενότητα 4η: Σχεδιασμός και προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου

Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να έρθει ο επιμορφούμενος σε επαφή με τις βασικές έννοιες σχεδιασμού και προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας ο επιμορφούμενος θα είναι σε θέση να:

  • ορίζει την έννοια και τα βασικά είδη και υποδείγματα σχεδιασμού και προγραμματισμού
  • κατανοεί την σημασία και τον σκοπό του σχεδιασμού-προγραμματισμού για την λειτουργία μιας εκπαιδευτικής μονάδας, με βάση και την υφιστάμενη νομοθεσία
  • σχεδιάζει και να υλοποιεί προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων
  • μπορεί να υλοποιεί την διαδικασία σχεδιασμού-προγραμματισμού στο πλαίσιο της Διοίκησης βάσει στόχων

Ενότητα 5η: Διοίκηση διαδικασιών λήψης αποφάσεων

Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να έρθει ο επιμορφούμενος σε επαφή με τη θεωρία της διαδικασίας λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών μονάδων. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας ο επιμορφούμενος θα είναι σε θέση να:

  • ορίζει την έννοια και τις μορφές της απόφασης
  • κατανοεί τη σημασία της σωστής απόφασης για την λειτουργία μιας εκπαιδευτικής μονάδας
  • αναλύει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων
  • κατανοεί τα αίτια των συγκρούσεων κατά την διαδικασία λήψης αποφάσεων
  • είναι προετοιμασμένος να ηγηθεί και να διαχειριστεί ατομικές και συλλογικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

Ενότητα 6η: Ηγεσία και διαχείριση συγκρούσεων

Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να εισαγάγει τον επιμορφούμενο στην έννοια και στους τύπους της ηγεσίας καθώς και στη θεωρία και την πράξη της διαχείρισης διάφορων τύπων συγκρούσεων που προκύπτουν σε εκπαιδευτικές μονάδες. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας ο επιμορφούμενος θα είναι σε θέση να:

  • ορίζει την έννοια και της σύγκρουσης
  • κατανοεί τα αίτια που οδηγούν σε συγκρούσεις
  • γνωρίζει διαδικασίες, στρατηγικές και τεχνικές επίλυσης συγκρούσεων
  • διαχειριστεί συγκρούσεις.

Ενότητα 7η: Διαχείριση εκπαιδευτικού περιβάλλοντος

Σκοπός αυτής της ενότητας είναι να δείξει στον επιμορφούμενο τρόπους διαχείρισης των σχέσεων που αναπτύσσονται εντός μιας εκπαιδευτικής μονάδας, με σκοπό την μέγιστη απόδοση της μονάδας. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας ο επιμορφούμενος θα είναι σε θέση να:

  • κατανοεί τις σχέσεις που αναπτύσσονται εντός μιας εκπαιδευτικής μονάδας
  • κατανοεί τη σημασία του θετικού κλίματος ως προς την αποδοτικότητα της εκπαιδευτικής μονάδας σε όλα τα επίπεδα
  • μπορεί να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες ώστε να αναπτύξει το κατάλληλο κλίμα εντός της μονάδας.

Ενότητα 8η: Διοίκηση ολικής ποιότητας και εκπαίδευση.

Σκοπός αυτής της ενότητας είναι δώσει τις γνώσεις στον επιμορφούμενο ώστε να μπορεί να επιλέγει και να εφαρμόζει στρατηγικές βασισμένες στις αρχές Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην εκπαιδευτική μονάδα. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας ο επιμορφούμενος θα είναι σε θέση να:

  • κατανοεί την έννοια της ποιότητας, τα πρότυπα ISO στην παροχή υπηρεσιών και στις εκπαιδευτικές μονάδες
  • γνωρίζει πολιτικές στην εκπαίδευση με προσανατολισμό στα ποιοτικά χαρακτηριστικά
  • κατανοεί την έννοια της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (Total Quality Management ή ΔΟΠ) στον χώρο της εκπαίδευσης

Ενότητα 9η: Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου

Στόχος αυτής της ενότητας είναι να εισαγάγει τον επιμορφούμενο στην έννοια και την πρακτική της αξιολόγησης και της διοίκησης της αξιολόγησης στις εκπαιδευτικές μονάδες. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας ο επιμορφούμενος θα είναι σε θέση να:

  • κατανοεί τις πτυχές της έννοιας της αξιολόγησης.
  • κατέχει με τις βασικές μορφές και τύπους αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου.
  • γνωρίζει μεθόδους και τεχνικές αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου και όχι μόνο.

Ενότητα 10η: Τελική εργασία

Στην τελευταία ενότητα του προγράμματος επιμόρφωσης, οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να αναπτύξουν ένα θέμα αναφορικά με τα όσα έχουν διδαχθεί στις προηγούμενες ενότητες ως τελική εργασία.

Ο τρόπος αξιολόγησης προτείνεται να είναι με ενδιάμεσες αξιολογήσεις στο τέλος της κάθε ενότητας τόσο μέσω συνθετικών γραπτών εργασιών, όσο και συμπλήρωση τεστ πολλαπλών επιλογών. Επιπλέον προτείνεται και μια τελική αξιολόγηση στο τέλος του προγράμματος, μέσω της συγγραφής μιας συνθετικής εργασίας.

Η επιτυχής παρακολούθηση του προγράμματος οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης  24 (εικοσιτεσσάρων) μονάδων ECVET.

Το κόστος συμμετοχής στο πρόγραμμα προτείνεται να είναι €500. Προβλέπεται η εξόφληση του ποσού με τη διαδικασία δόσεων: προκαταβολή €250 με την εγγραφή (το μισό κόστος) και δύο ισόποσες δόσεις των €125 ευρώ. Οι δόσεις θα καταβάλλονται ως εξής: μία μετά το τέλος των 5 ενοτήτων και εξόφληση στο τέλος του προγράμματος.

Επιστημονικός και Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος: Δρ. Δημήτριος Πασχαλούδης

Τμήμα: Διοίκησης Επιχειρήσεων

Γνωστικό Αντικείμενο-Ειδικότητα: Μάρκετινγκ

Τηλ: 23210 49232, 6948542552

Email: dim@teicm.gr

Οι πληρωμές γίνονται μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό της  Τράπεζας Πειραιώς με αριθμό λογαριασμού GR25 0172 2570 0052 5709 4743 850  και δικαιούχο ΕΛΚΕ ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και εκδίδεται Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών ή Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών στα στοιχεία του εκπαιδευόμενου ή εταιρείας. Το τιμολόγιο εκδίδεται μόνο κατόπιν συμπλήρωσης της φόρμας αίτησης έκδοσης τιμολογίου.

Στην Αιτιολογία της κατάθεσης του ποσού να αναφέρετε τον Τίτλο του Εκπαιδευτικού Προγράμματος που επιλέξατε να παρακολουθήσετε.

Επίσης να αποστέλλετε το αντίγραφο της κατάθεσης  στη διεύθυνση  kedvm@teicm.gr

Αποτυχία πληρωμής κάποιας δόσης συνεπάγεται τον αυτόματο αποκλεισμό του υποψηφίου από το υπόλοιπο του προγράμματος, τις εξετάσεις και τη χορήγηση Πιστοποιητικού Παρακολούθησης. Υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς συμμετεχόντων σε ίδιο μάθημα επόμενης περιόδου καταβάλλοντας το ποσό που εκκρεμεί για την εξόφληση των διδάκτρων. Δεν γίνονται επιστροφές διδάκτρων μετά την έναρξη των τμημάτων. Σε περιπτώσεις ομαδικών εγγραφών εργαζομένων υπάρχει η δυνατότητα προσαρμογής των διδάκτρων, έπειτα από συμφωνία με την εταιρεία ή τον φορέα. Οι ενδιαφερόμενες εταιρίες/φορείς πρέπει να επικοινωνήσουν με το Πρόγραμμα, ώστε να υποβάλουν αίτηση προσφοράς.

Ενημέρωση μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ του Ιδρύματος και μέλη του Μητρώου Εκπαιδευτών του ΚΕΔΙΒΙΜ, για συμμετοχή ως εκπαιδευτές στα υπό έγκριση προγράμματα του ΚΕΔΙΒΙΜ<< >>Διδακτική Μαθηματικών και σύγχρονες διδακτικές κατευθύνσεις